ochrona danych osobowych
W jaki sposób są przetwarzane Państwa dane osobowe ?
Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o. w Mieszkowicach jest administratorem Państwa danych osobowych i w świetle obowiązujących przepisów wykorzystuje je w sposób bezpieczny i zgodny z podpisana umową.
Z kim i jak można się kontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych ?
ZUK Sp. z o. o. wyznaczył osobę odpowiedzialną za przetwarzanie danych osobowych- Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) -Panią Magdalenę Deskę. Wyznaczony IODO chętnie odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące ochrony danych osobowych w naszej spółce. Wystarczy zadzwonić pod numer: 914145264 lub napisać na maila: zuk.iodo@gmail.com
W jakim celu wykorzystujemy Państwa dane osobowe ?
Podane przez Państwa naszej Spółce dane osobowe wykorzystywane będą w celu:
- Zawarcia i wykonania umowy/zlecenia, w tym zapewnienia poprawnej jakości usług ( np. naprawa/ wymiana instalacji i elementów wyposażenia technicznego- przez okres związania umową/zleceniem i rozliczeń po jej zakończeniu ( podstawa prawna : art. 6 ust. 1 RODO)
- Wykonania ciążących na administratorze danych obowiązków prawnych np.:
-
- wystawianie oraz przechowywanie faktur i innych dokumentów księgowych
- udzielenie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianych przepisami
-
- Tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne, co obejmuje planowanie rozwoju usług, prace rozwojowe w systemach informatycznych, tworzenie modeli statystycznych- przez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy.
Przez jaki okres Państwa dane osobowe będą przetwarzane ?
- przez czas wykonania obowiązków, np. wystawienia faktury ( podstawa prawna : art. 6 ust. 1c RODO)
- przez czas, przez który zobowiązani jesteśmy w świetle prawa przechowywać dane np. podatkowe
- przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, np. otrzymać karę finansową od urzędów państwowych( podstawa prawna : art. 6 ust. 1f RODO)
Jakie Państwa dane są niezbędne do zawarcia umowy/zlecenia ?
Przed zawarciem umowy/zleceniem usług niezbędne jest wypełnienie przez Państwa formularza wniosku o zawarcie umowy/zlecenia, na którym należy podać: imię i nazwisko, adres, adres do korespondencji. W przypadku zawarcia umowy należy potwierdzić, przedstawiając do wglądu podstawę prawną do własności/najmu/dzierżawy osoby zamieszkującej nieruchomość.
Formularze zawierają też dane osobowe podawane przez Państwa opcjonalnie m.in. numer telefonu czy adres mailowy, które w przyszłości mogą ułatwić kontakt, ale ich nie podanie nie wpłynie na zawarcie umowy.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby zawrzeć i prawidłowo wykonać umowę/zlecenie. Zgoda na przetwarzanie danych może być cofnięta, jednak uniemożliwi to realizację umowy.
Komu będą przekazywane Państwa dane osobowe?
- Osobom upoważnionym przez ZUK Sp. z o. o. – pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki,
- Podmiotom przetwarzającym- którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych,
- Innym odbiorcom- np. kurierom, ubezpieczycielom, kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym, którzy w świetle obowiązujących przepisów mogą żądać przekazania danych.
Jakie prawa przysługują Państwu w związku z ochrona danych osobowych ?
Wszystkim osobom, które podpisały z nami umowy gwarantujemy możliwość:
- wglądu do swoich danych z możliwością ich sprostowania
- usunięcia swoich danych lub ograniczenia ich przetwarzania
- wniesienia skargi do organu nadzorczego : Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
- przeniesienia danych do innego administratora danych
- cofnięcia w dowolnym czasie dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych